U bevindt zich op de
Uw land
FacebookTwitterYoutubepinterestRss

Voeg deze pagina toe aan uw virtuele brochureAfdrukkenE-mail
Wandeling

ITINERAIRES REMARQUABLES EN WALLONIE: N°7

Achter de boswachterwoning bevindt zich een nieuwe boomgaard met hoogstammen. Daal de weg af en beneden ziet u een kleine vijver. Neem de weg naar links. Het pad steekt uit over een kleine alluviale vallei. Wanneer u een beschuttingsplaats bereikt, neemt u het pad naar links en volgt u een lange rechte lijn tot aan de geasfalteerde weg. Neem vervolgens links. Daarna, gaat u steeds rechtdoor tot u aan een straat komt (u ziet er tafels en banken). Steek deze weg over. Ga rechtdoor over de verharde weg. Na ongeveer 1 km, neemt u de weg naar links. U loopt door een eikenbos. Het pad gaat voorbij 7 houten bruggen. Volg dit pad tot aan de geasfalteerde weg en neem rechts tot aan het vertrekpunt.

U kunt de wandelkaart hier downloaden.
Voor meer info: Maison du Tourisme des Cantons de l'Est, place Albert Ier, 4960 MALMEDY
Tel.: 080/33 02 50.
E-mail: info@eastbelgium.com.
Internet: http://www.eastbelgium.com.

Vertrek aan de boswachterwoning van Hasenell.
Bereikbaarheid: E40, afrit Eupen. Ga rechts tot het rond punt, sla linksaf, daarna rechtdoor. Aan het derde verkeerslicht, rechts afslaan en de weg volgen. Links afslaan aan het eerste verkeerslicht; de weg is eerst smal, daarna steil. Wanneer u een T-kruispunt bereikt, neem links en volg de weg tot het bos. Stop bij het eerste huis (boswachterwoning van Hasenell). Er is een kleine parking achter het huis.

De wandeling is erg gevarieerd, maar het laatste deel is niet bereikbaar voor mindervalide personen. Ze kunnen echter een deel van de wandeling doen door de grote geasfalteerde weg niet over te steken, maar onmiddellijk links te nemen om terug te keren naar het vertrekpunt.

Lengte van het parcours: 6 km.
Duur: 2 heures.
Wegmarkering: Groene ruit

PLUSToeristische info over de gemeente EUPEN